Archiv

Obcianske zdruenie Genius loci Internetov strnka o bylinkch

Prameň > 2006 > > S pyžamom alebo bez ... (recenzia)

S pyžamom alebo bez ... (recenzia)

S pyžamom alebo bez ... (recenzia)

Emil Horváth patrí k jedným z najlepších slovenských protagonistov a k obľúbeným režisérom. Ďalšia divadelná hra pod jeho režisérskou taktovkou ,,S pyžamom alebo bez...\", zožala v sále MsKS v Novom Meste nad Váhom obrovský potlesk. Takisto zosobnenie hercov s ich postavami bolo také bravúrne, že ich dialógy boli perušované búrlivým potleskom. Táto situačná komédia s komplikovanou zápletkou vyvolávala salvy smiechu od začiatku až do konca hry.

Veľmi dobrý herecký výkon podala Zuzana Tlučková. Najprv sme ju videli v podaní akože Robertovej (Dušan Szabó) milenky. Neskôr zase v roli Robertovej netere, ktorú hrala, aby nežiarlila Robertova ozajstná milenka Jaqueline (Gabriela Dzúriková) – manželka Bernarda. Medzitým neopustila v hre aj svoje ozajstné povolanie kuchárky.
Celý tento obtiažny herecký výkon bol zahraný kvôli tomu, aby Jacqueline neprišla na to, že Bernard má milenku Suzzane (Gabriela Škrabáková). A zároveň pre to, aby Bernard neprišiel na milenecký pomer Jacquelin s Robertom (mimochodom najlepším priateľom Bernarda). Dušan Szabó sa majstrovsky hádzal na podlahu s tým, že chytal akože červotočov. Pritom išlo len o ,,menšie" upozornenie Bernarda, ktorý nanešťastie objímal svoju milenku vždy, keď na scénu vstúpila jeho manželka.
V druhej polovici predstavenia rozuzľovanie a znovu zauzľovanie hry spôsobilo, že divadelná sála sa smiechom otriasala vo svojich základoch. Spolovice všetko vyriešil až príchod Georga (Ivan Vojtek), manžela našej milenky, kuchárky a netere v jednom. A čo nasledovalo po ich odchode, sa nedá ani popísať.
Pri takýchto milenecko-manželských pletkách sa vždy nájde nejaká tá obeť, ktorá si to všetko odnesie. Tou sa stal Robert, ktorému prišili druhú polovicu problémov. Vtedy ukázal všetkým ako vyzerá muž v ,,koncoch". Po tomto už mohol divák očakávať asi všetko. Ako aj to, že ku koncu predstavenia sa Robert ,,šuchol" do postele k Bernardovej milenke a manželia nakoniec, chtiac-nechtiac, skončili spolu.
Na záver ešte musím podotknúť, že ma veľmi potešila plná sála divákov vedomých si toho, že slovenská kultúra stojí za to.
- Michaela Beňová -
12.12.2006